top of page
Search

STIK S SEBOJ – VAJA

Če nimamo stika s svojim telesom in občutki, ki se pojavljajo, je dejansko tako, kot da bi zelo veliko, težko žogo potiskali pod vodno gladino. S tem lahko vztrajamo nekaj ur, dni, mesecev ali let. Prej ko slej nas bo takšno delovanje utrudilo in zmanjkalo nam bo energije. Ko se to zgodi, se žoga z vso silo požene na površje in po nas udari s cunamijem vseh potlačenih, nepredelanih občutkov. Pogosto pride do izgorelosti, otopelosti, fizičnih bolezni ipd. Sama sem pred dvema letoma v štirih mesecih dobila kar nekaj znakov, da je čas za spremembo: avtomobilska nesreča, angina, ker pa sem še vedno zanikala svojo notranjost, sem izkusila še sladkosti epileptičnega napada.


To so bili odlični pokazatelji, da bi bilo smiselno nekaj spremeniti oziroma prenehati z načinom delovanja, ki sem ga uporabljala do sedaj. Takšni dogodki, če nas predramijo, lahko prinesejo dolgoročne spremembe. V moje življenje na srečo so prinesli več stika s seboj. Si tudi ti že doživel/a kaj podobnega? Začne se lahko že z glavobolom, neprijetnostmi v želodcu, vratu, ramenih, pritiskom v prsnem košu, mravljinčasti prsti …


Izbereš lahko, da že danes začneš z učinkovito spremembo na vseh področjih svojega življenja. Če želiš, nameni pozornost svojemu telesu, občutkom in vsemu, kar se zbudi v tebi. Vabim te, da vsakodnevno izvajaš spodaj opisano vajo kot pregled tekočega dne.


1. KORAK: ISKANJE OBČUTKOV IN POVEZOVANJE Z NJIMI Če želiš, pripravi list in pisalo. Vabim te, da se udobno namestiš v sedeč položaj. Meni osebno je to vajo enostavneje delati z zaprtimi očmi, ker lažje pridem v stik z občutkom. Pozornost usmeri na predel srca. Kaj v tem trenutku občutiš? Mogoče je, da se pojavi več občutkov hkrati. Morda občutiš »pozitivne« morda »negativne« občutke. Karkoli se pojavi, je popolnoma v redu. Če izbereš, na list enega pod drugega zapiši občutke.


Vabim te, da si vzameš še nekaj minut z namenom povezovanja s posameznim občutkom. Če se jih pojavi več, v tem trenutku izberi enega. Vem, da je lahko občutek neprijeten, a te vabim, da mu vseeno nameniš še nekaj pozornosti. Kje na telesu se pojavlja občutek? Kje ga začneš zaznavati in kje se tvoja zaznava občutka konča? Kako velik ali težek je? Lahko mu nameniš še nekaj pozornosti in zaznaš kakšne oblike in barve je. Kako bi ga poimenoval/a?


Preveri ali se kje na telesu pojavlja odpor do občutka? Na tem mestu se mi zdi pomembno povabiti, da občutka ne odrivaš, ga le opaziš, zaznaš, dihaš z njim in morda sprejmeš.


2. KORAK: USMERJANJE POZORNOSTI NA MISLI, KI SE PORAJAJO Skozi naš um neprestano pritekajo misli. Pogosto se jih niti ne zavedamo. Misli oblikujejo naše občutke. Katere misli so pripomogle k nastanku tvojega občutka? Predlagam, da si narišeš tabelo in vsakemu posameznemu občutku pripišeš misel, ki je oblikovala ta občutek.


Npr. »Moj sin me nikoli ne posluša.«, »Moj šef me podcenjuje.«, »To punco ima rajši kot mene.«


3. KORAK: KAJ SE JE ZGODILO, DA SEM OBLIKOVAL/A TAKŠNE MISLI? Ob določeni situaciji, delovanju osebe so se v meni sprožile določene misli (misel pa je nato oblikovala občutek). Kaj točno se je zgodilo, da sem oblikoval/a te misli? V tabelo zapiši, kar bi posnela kamera, brez subjektivnih elementov.


Npr. »Sinu sem rekla, naj se gre učit. S prijatelji je šel na tekmo.«, »Šef mi ni dodelil naloge.«, »Danes sta šla skupaj na kosilo.«


Na takšen način lahko pridobimo več sprotnega zavedanja in učinkovitejše možnosti za izražanje objektivnih dejstev v komunikaciji.


4. KORAK: STIK S POTREBO Po čem prav zares hrepenim? Kaj mi manjka? Česa si zares želim?


5. OBLIKOVANJE PROŠNJE Oblikujemo konkretno, izvedljivo in pozitivno naravnano prošnjo, za katero mislimo, da bo pripomogla k uresničevanju naše notranje potrebe. Oblikujemo jo lahko zase ali za drugo osebo.


Npr.: »Večkrat se bom postavil zase pred mojo mamo.« --> premalo konkretno »Naslednjič, ko bo mama od mene nekaj zahtevala (in mi ne bo do tega, da bi jo uslišal), ji bom rekel ne in ji utemeljil, zakaj sem se tako odločil.« --> konkretno in izvedljivo


Se je po tej vaji kaj spremenilo? Kako zaznavaš posamezne občutke sedaj? Kako zaznavaš sebe?

Priporočam, da vajo narediš tudi v primeru, da opaziš, da se na situacijo, delovanje osebe, misel idr. odzoveš z »negativnimi« občutki in da točno veš, kaj je bilo tisto, kar je v tebi sprožilo določene občutke, morda celo misli in vedenje.


Vse naše misli o sebi, prepričanja, koncepti, občutki peljejo do globljih vzrokov za naše stanje/delovanje. To so naši vzorci. Za najhitrejše in najučinkovitejše poglabljanje zavedanja je priporočljivo delo s terapevtom. Seveda v spremstvu z željo po napredku, veliko mero motivacije in prevzemanja odgovornosti. Vabim te, da poskusiš. ;)




182 views0 comments

Comments


bottom of page